blog

مشکلات تزریق پلاستیک

مشکلات تزریق پلاستیک

امروزه دستگاه های تزریق بسیاری وارد بازار شده اند که با کمک آنان می توان به تولید حجم بالایی از مواد دست پیدا کرد. مشکلات تزریق پلاستیک از جمله موضوعات مورد بحث در این نوشتار است. قبل از هر چیز باید اشاره کنیم، تزریق پلاستیک فرایندی است که به تولید حجم بالایی از قطعات پلاستیکی کمک می کند. اما در این بین مشکلاتی را هم به ارمغان می آورد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت. همچنین میتوانید برای اطلاعات بیشتر درمورد تاریخچه تولید پلاستیک به صفحه مربوط به آن مراجعه کنید.

 

مشکلات تزریق پلاستیک در صنعت پتروشیمی

 

مشکلات رایج در تزریق پلاستیک

از جمله مشکلات رایج در صنعت تزریق پلاستیک می توان به مواد زیر اشاره کرد:

  1. فرورفتگی قطعه

یکی از مشکلات تزریق پلاستیک انقباض قسمت های ضخیم قطعه است که در هنگام خنک شدن روی می دهد. درواقع قسمت های ضخیم پلاستیک با توجه به روند کندی که در خنک شدن دارند، جمع شده و دچار فرو رفتگی هایی می گردند.

  1. خطوط جریان

خطوط جریان به خطوط موج دار و رگه هایی اشاره دارد که با حرکت مذاب پلیمر برای پر نمودن قالب تزریق پلاستیک ایجاد می شوند. پلاستیک های مذاب پس از عبور از حفره و راهگاه ها در درون قالب حرکت می کنند و پس از مدتی سرد می شوند. خطوط جریان از رایج ترین مشکلات تزریق پلاستیک است.

  1. خط جوش

درواقع هنگامی که یک یا دو جریان مذاب به صورت پیوسته در مسیری نامناسب به یکدیگر متصل می گردند، خطوطی ظاهر می شود که به آن خط جوش می گویند.

 

خط جوش از مشکلات تزریق پلاستیک

 

  1. ناقص بودن قطعه

زمانی که قالب از مایع پلاستیک به طور کامل پر نمی شود، در این هنگام پس از خنک شدن ما با قطعه ناقصی روبرو خواهیم شد که این نیز از جمله مشکلات دیگر تزریق پلاستیک در طی خطای انسانی می باشد. پس از خرید مواد اولیه پلاستیک که با کمک آن ها می توان به تزریق پلاستیک پرداخت، باید تمام این مشکلات را در نظر گرفت.

دلیل محبوبیت تزریق پلاستیک

با توجه به مشکلات تزریق پلاستیک باید بگوییم در صادرات محصولات پتروشیمی، تزریق پلاستیک از اهمیت بالایی برخوردار است. ما محبوبیت این صنعت را به سه دسته تقسیم می کنیم:

  • خلق ایده های جدید

زمانی که متخصصان، قطعات پلاستیکی را با روش تزریق پلاستیک به تولید برسانند، می توانند دست به خلق ایده های نابی بزنند تا محصولات جدید و متنوعی را در عرصه بازار به فروش برسانند. تنوع در تولید محصولات پلاستیکی با توجه به فرایند تزریق موجب شده که تزریق پلاستیک از محبوبیت وافری برخوردار گردد.

  • خودکفایی در تولید محصولات پلاستیکی

یکی از بزرگ ترین منابع کشور ما ایران، صنایع نفت و گاز هستند که با کمک آن ها می توان به تولید حجم بالایی از محصولات پلاستیکی دست یافت و به خود کفایی رسید که این موضوع برای صادرات پتروشیمی ما ارزشمند است.

 

مراحل کلی تزریق پلاستیک

 

  • ساختن پلاستیک هایی با مقاومت بالا

اگر به دنبال ساخت قطعات مقاوم در تولید محصولات پلاستیکی هستید، پیشنهاد می کنیم که از صنعت تزریق پلاستیک غافل نشوید. جدا از مشکلات تزریق پلاستیک که بیشتر به دلیل خطای انسانی ایجاد می شوند، این حرفه در ایران و جهان محبوبیت بالایی دارد. جهت خرید TPU می توانید از کارشناسان ما کمک بگیرید.

سوالات متداول

تزریق پلاستیک چه مشکلاتی به همراه دارد؟

فرورفتگی قطعه

خطوط جریان

خط جوش

ناقص بودن قطعه

 

دلیل محبوبیت ترزیق پلاستیک چیست؟

خلق ایده‌های جدید

خودکفایی در تولید محصولات پلاستیکی

ساختن پلاستیک هایی با مقاومت بالا

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *